نفوذ صهیونیسم منشأ خصومت فرانسه با ایران است

فرانسه درست در وسط مسائل داخلی ایران ایستاده است و هر روز به بهانه اعدام محاربان یا برخورد ایران با اغتشاشگران در مسائل داخلی کشورمان دخالت می‌کند.

دکتر زارعی ریاست محترم موسسه مطالعات راهبردی اندیشه سازان نور در مصاحبه‌ای گفتند: از دیدار مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه با چند اپوزیسیون که نه در بین خانواده و مردم ایران آبرویی دارند و نه در میان مجموعه نیروهای معاند جمهوری اسلامی از جایگاهی برخوردار هستند، مشخص شد این ملاقات دستپخت یک صهیونیست دوآتشه به نام برنارد هنری لوی است که در کارنامه او مجموعه‌ای از تلاش‌ها برای بی‌ثباتی منطقه از عراق و سوریه تا لیبی و افغانستان ثبت شده است و از این شخص به‌عنوان مغز متفکر و فیلسوف سیاسی در کاخ الیزه یاد می‌شود و به نظر می‌رسد که رویکردهای تازه تروئیکا و خودنمایی فرانسه برای نشان دادن میدان‌داری خود در مقابله با ملت و دولت ایران حاصل رایزنی‌های او و دیگر افراد وابسته به لابی صهیونیست‌ها با مقامات اروپایی و فرانسوی بوده و این مسأله نشانه روشنی از نفوذ آژانس یهود در حوزه‌سیاست‌ورزی اروپاست.

سعدالله زارعی، کارشناس حوزه روابط بین‌الملل در گفت‌و‌گو با روزنامه جام‌ جم با اشاره به پیشینه دخالت‌های فرانسه در امور داخلی ایران معتقد است که پاسخ جمهوری اسلامی به این تحرکات خلاف موازین بین‌المللی باید از صلابت و قوت بیشتری برخوردار باشد.

وی با بیان این‌که سفارت فرانسه در ایران از مدت‌ها قبل برای اغتشاش برنامه‌ریزی داشت، گفت: نمایندگان دیپلماتیک این کشور اروپایی در ایران به بهانه‌‌های مختلف با برگزاری مهمانی افراد و گروه‌هایی از طیف‌های مختلف فکری را به سفارتخانه دعوت می‌کردند و تلاش داشتند که اختلافات داخلی میان این جریان‌ها و اشخاص مخالف و معاند را برطرف کنند. همین سفارتخانه کمی پیشتر با کافی‌شاپ‌های اطراف دانشگاه تهران ارتباط برقرار و هزینه‌هایی را هم پرداخت کردند تا این محیط‌ها به حلقه‌های مدیریت اپوزیسیون ایرانی تبدیل شود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی، اقدام امانوئل مکرون در دیدار با تعدادی از معاندان را یک گام به سمت تشدید دشمنی با ملت ایران دانست و گفت: اگر تا پیش از این فرانسوی‌ها در نهان به دخالت در امور داخلی ایران می‌پرداختند اما دیدار رئیس‌جمهور این کشور با برخی عناصر مخالف ایران حاکی از رویکردهای آشکار ضد‌ایرانی مقامات فرانسوی است.

پیشگامی در خصومت با ملت ایران

وی درباره چرایی این اقدام از سوی فرانسویان گفت: ناتوانی مقامات این کشور اروپایی در درک و فهم سیاسی و همچنین وسوسه‌ پیشگام شدن در خصومت با ملت ایران در بین سایر اروپاییان در هدایت اغتشاشات از عوامل اصلی اتخاذ این رویکرد از سوی رئیس‌جمهور فرانسه است.

زارعی با اشاره به حضور صهیونیست‌ها در ساختار سیاسی فرانسه گفت: با توجه به واسطه‌گری فردی مثل برنارد هنری لوی برای دیدار مذکور، می‌توان به میزان نفوذ صهیونیست در دستگاه سیاست‌ورزی این کشور اروپایی پی‌‌برد. این در حالی است که برای برخی مستندات و مدارک که بخش‌هایی از آن به رسانه‌ها هم راه یافته ۹۰‌درصد از مردم فرانسه با اسرائیل مخالفند و به‌ویژه در سطوح نخبگان و دانشگاهیان هم شاهد برگزاری تجمعات و جلسات ضد‌صهیونیستی هستیم اما در نقطه مقابل صهیونیست‌ها در کاخ الیزه و در بین سیاستمداران فعلی فرانسه نفوذی ۹۰‌درصدی دارند و این مسأله نشان می‌دهد، اقدامات مقامات این کشور اروپایی در نقطه مقابل افکار عمومی مردم فرانسه قرار دارد.

​​​​​​​زارعی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به نقش‌آفرینی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه در اغتشاشات اخیر و دخالت در امور داخلی کشورمان، به نظر می‌رسد ما در اندازه نیت فرانسه و اقدام رئیس‌جمهور این کشور کار مناسبی نکردیم و معتقدم باید در این صحنه جمهوری اسلامی پاسخ روشن‌تری به فرانسویان بدهد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*